مشخصه های بازاریابی چریکی
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

مشخصه های بازاریابی چریکی

 

1-بازاریابی چریکی بر اساس روان انسانها و آنگونه که انسانها می اندیشند و قضاوت می کنند بنا نهاده شده است.

   2- کسانی که از روش بازاریابی چریکی استفاده می کند چریک نامگذاری می شود.

3-چریکها بایستی قبل از ورود به بازار محصولات و یا خدمات متمایز ارائه دهند.

   4- در بازاریابی چریکی تاکید بر سودآوری است و نه افزایش فروش

 5-   چریک به جای صرف پول زیاد، انرژی بیشتری صرف می کند.

6-چریکیها علاوه بر خلق یک مزیت رقابتی خاص در محصول و یا خدمتشان از راههای بسیار خلاقانه در تبلیغات و رساندن پیام خود به مخاطبشان استفاده می کنند.

7. یک روش خوب برای اندازه گیری در بازاریابی چریکی سنجش تعداد رابطه ای است که چریک در مدت زمان مشخص ایجاد کرده است. درواقع چریکها به 3 مورد ایجاد روابط جدید، افزایش تعداد

معاملات با افراد فعلی، افزایش حجم معاملات با افراد فعلی تاکید می کنند.

8. بازاریابی چریکی نیروی خود را صرف بازار هدف و مخاطبین می کند، نه بازار انبوه و هدف قراردادن جامعه ای بزرگ

9. چریکیها با دقت و نگاه عمیق به بازار، فرصت ها و تهدید بازار خود را شناسایی می کنند.

10. چریکیها در مورد رسانه های متعارف و غیر نتعارف مطالعه گسترده می کند.

11. تکنولوژی , ابزاراهرم اصلی بازاریابی چریکی است.

12. در بازارایابی چریکی به جای رقابت، تلاش برای همکاری با دیگر کسب و کارها است.

13. پیام های بازاریابی به گروه های کوچکی ارسال می شود نه پیام های انبوه به بخش بزرگی از جامعه.





:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: